piątek, 20 maja 2011

Sprawdzony przepis na biszkopt.

Inny sprawdzony przepis na biszkopt bez dodatków znajduje się artykule  "Wysoki biszkopt rzucany ...".

Znalazłem w Internecie przepis na biszkopt, który mi zawsze wychodzi, a że piekę ciasta jak mnie coś/ktoś zdenerwuje więc tych biszkoptów w ostatnim czasie zrobiłem kilka.

  • 4 - 5 jajek,
  • szklanka cukru,
  • pół szklanki mąki typ 500,
  • pół szklanki mąki ziemiaczanej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli.
Zaczynamy od oddzielenia białek od żółtek, przy czym białka wrzucamy do miski aby ubić pianę, a żółtka zostawiamy w skorupkach. Następnie ubijamy pianę. Ja przed rozpoczęciem ubijania dodaję szczyptę soli do białek i robię to mikserem na pierwszym biegu. Po ubiciu na sztywno piany dodaję powoli cukier cały czas mieszając ciasto mikserem. Po zrobieniu jednolitej masy dodaje żółtka pojedynczo cały czas mieszając jw. W ten sposób powstaje nam jednolita masa koloru lekko żółtego. Następnie obydwa rodzaje mąki mieszam wraz z proszkiem do pieczenia i podaję do przygotowanej masy za pomocą przesiewacza do mąki. Całą operację łączenia wykonuje stopniowo cały czas mieszając ciasto mikserem. Otrzymaną masę wlewam do tortownicy wcześniej wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą. Całość piekę około 40 min. w temp. 180 stopni. Po upieczeniu zostawiam biszkopt w piekarniku do ostudzenia.
Mój biszkopt najczęściej jest polany polewą czekoladową i posypany kokosem. Mnie to wystarczy jako proste ciasto do kawy.

Modyfikację jakie stosuje to min. mniejsza ilość cukru, kurkuma do nadania lepszego koloru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz