niedziela, 22 stycznia 2012

Dobry rom do Dell Axim x51v.

Kupiłem za śmieszne pieniądze Dell Axim x51v. W urządzeniu był wgrany rom Football'a z Windows Mobile 6.1 wersja A08. W czasie poszukiwań informacji na temat tego urządzenia znalazłem wiele różnych wariantów systemu operacyjnego dla tego urządzenia min. Windows Mobile 6.5. Na pierwszy ogień poszedł rom Windows Mobile 6.5 A11 Titanium Gold 4, zoptymalizowany pod 64MB ram: 


Ta wersja systemu nie nadaje się do tego PDA. Komputerek strasznie zamulał, próba przeglądania Internetu kończyła się fiaskiem. Owszem bardzo ładnie wygląda ten system, prawie jak Windows 7, ale na moim urządzeniu pracował może dwie godziny i został zmieniony na inny. Kolejnym wyborem był system Windows Mobile 6.5 custom rom: L14 LennySh. 


System ten w miarę pracował, ale też pozostawiał wiele do życzenia. W końcu zacząłem poszukiwać informacji na temat odpowiedniego systemu dla tego PDA i jego 64 MB. Trafiłem na post na forum http://pdaclub.pl/, gdzie użytkownik taurus1974 przetestował 2 jeszcze inne romy i wskazał konkretny system idealny dla tego urządzenia Windows Mobile 6.0 A03 RTM Football Edition.


System jest szybki, nie zamula PDA, sprawuje się wyśmienicie. System jest dostępny również na stronie forum.xda-developers.com/. Oto cytat tego postu z forum www.pdaclub.pl w oryginale: 

"Opisze to co przez jakiś czas potrzebowałem i poszukiwałem, może komuś się przyda mój wniosek końcowy do tego wątku ROM'ów.
W poszukiwaniu "czystego" ROM'u który obsłuży karty SDHC powyżej 4GB (niestety WM5 z nakładkami i sterownikami SDHC każdą kartę SD powyżej 4 GB widzi jako około 3.7 GB i nie ma sposobu aby uruchomić poprawna obsługę kart SD powyżej 4 GB) przeanalizowałem cały ten wątek i:1. [X51V] ROM WM6.1 EN Professional, private pure edition Nie wiem ale ten ROM z "pure" nie ma nic wspólnego, jest tak zamulony aplikacjami i wodotryskami że w ciągu minuty zawiesił się kilkakrotnie nie wspominając o zamulaniu podczas pracy. 2. Dell_x51v_WM6.1_A08_UC_Football_Edition ( DiAd_K_AximX51v_WM61_A08EN) ROM który jest bardzo stabilny aczkolwiek tez zdarzyło się zauważyć kilka razy oczekiwanie na reakcje aplikacji. Jest to czysty WM6.1 obsługuje 16 GB SDHC SANDISK jak również 8 GB miniSD GOODRAM. Jedyna różnicą w oprogramowaniu jaka wpadła mi w oko między WM6.1 a WM6.0 to taskmnager którego w ostatnim nie ma. Wireles WPA-TKIP działa. Ok ale czytałem tutaj że dobre opinie o WM6.0 więc postanowiłem przetestować. 3. Dell_x51v_WM6.0_A03_RTM_Football_Edition (DiAd_K_AximX51v_WM6_A03EN)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=331803
I oczywiście nie zawiodłem się na ROM'ie WM6.0 działa bardzo szybko, jest czysty czyli taki jak wersja wzorcowa WM6.0(może się mylę) nie ma wspomnianego task managera ale jeśli ktoś potrzebuje jest opensourcowa modyfikacja ITaskMgr Taskmanager 1.4.2. Wersja RTM WM6.0 nie potrzebuje wireless fixa ponieważ działa WPA-TKIP, odsługuje wspomniane karty 16 GB SDHC SANDISK jak również 8 GB miniSD GOODRAM dzięki uprzejmości panów z Vobisa którzy nie robili problemów aby rozpakować i przetestować . Wszystkie aplikacje które używałem na WM5 działają począwszy od szyfrowania SD Sentry2020 poprzez Skype i GG kończąc na KeePass. Jeśli ktoś szuka stabilnego ROM'u bez wodotrysków i modyfikacji czyli takiego jak czysty windows polecam Dell_x51v_WM6.0_A03_RTM_Football_Edition (DiAd_K_AximX51v_WM6_A03EN) odnajdzie tam wszystko czego brakowało WM5. PS Kolejna obsługiwana karta na ROM Dell_x51v_WM6.0_A03_RTM_Football_Edition (DiAd_K_AximX51v_WM6_A03EN) to: Kingston 16 GB Ultimate 100X SDHC Class 6 Pozdrawiam i może komuś się przyda moja opinia, Taurus
«Ostatnia zmiana: Luty 24, 2011, 13:03:02 wysłana przez taurus1974 »"

1 komentarz:

  1. Potwierdzam, pobrałem Windows Mobile 6.0 A03 RTM Football Edition, działa super, wcześniej miałem Windows Mobile 6.5 custom rom: L14 LennySh, muliło, urządzenie często nie chciało się włączyć, polecam.

    OdpowiedzUsuń