niedziela, 22 maja 2011

Gulasz z pieczarek i pomidorów.

Zainspirowany kilkoma zdjęciami z gazet kulinarnych oraz pysznymi potrawami, jakie przygotowywała Arctia postanowiłem zrobić gulasz prosty, bezmięsny:

  • 70 dkg pieczarek,
  • 6 dużych pomidorów,
  • duża cebula,
  • por,
  • cukinia,
  • oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz,
  • makaron.
Pieczarki, cebulę i pora pokroiłem w paski, pomidora sparzyłem wrzątkiem i ściągnąłem skórę, cukinię przekroiłem wzdłuż a następnie w paseczki. Wszystkie składniki dusiłem w garnku z dwoma kubkami wody i odrobiną oliwy z oliwek. Należy pamiętać o mieszaniu potrawy co pewien czas. Pomidory dałem w całości, po około 30 min. gotowania w gulaszu rozbiłem je tłuczkiem do ziemniaków. Całość gotowała się około 40 min. Na końcu przyprawiłem potrawę solą i pieprzem. Wszystkie składniki świetnie się ugotowały i były miękkie. Gulasz podałem z makaronem - świderki. Danie zacne, proste w przygotowaniu, wegetariańskie oraz bardzo smaczne. Do szczęścia w tej potrawie brakowało mi papryki, no ale cóż - nie mieszkam sam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz