piątek, 4 lutego 2011

Toshiba L300 i BSOD 0×00000024 & 0×00008086

Trafił do mnie laptop Toshiba L300, który sypał błędem 0×00000024. W podobnym przypadku podanym w tym wątku wystarczyło sprawdzić dysk pod kątem błędów poleceniem „chkdsk”. W tym przypadku rozpocząłem poszukiwania od sprawdzenia S.M.A.R.T.’u dysku. Odczyt parametrów w/w pokazał problem – bad sectory (3 były już przeniesione). Pozostało wykonanie testu powierzchni dysku programem MHDD zawartym na płycie UBCD. Pierwsze bady zaczęły pojawiać się po około 200 MB. W tym momencie zaprzestałem testów i zaleciłem wymianę dysku twardego (marka Hitachi). Największą niewiadomą było, czy odzyska się partycję Recovery z systemem Vista, ponieważ właścicielka laptopa nie miała nagranych płyt recovery. Po zakupie dysku 320 GB rozpocząłem wykonywanie kopii 1:1 – po sektorowej uszkodzonego dysku. Na początku chciałem wykorzystać program HDDClone, ale dowiedziałem się, że nie radzi sobie dobrze z bad sectorami. Kolejnym softem był DMDE pod Windows. Ta wersja wieszała się trafiając na zły sektor. Rozwiązaniem okazał się DMDE pod DOS utworzony wg. opisu Migol21. W trakcie trafienia na bad sector należy odznaczyć ilość prób z 2 na 0 i odhaczyć czekanie na decyzję użytkownika. Cały proces trwał około 3 godzin i zakończył się powodzeniem. Można było odzyskać system z partycji recovery oraz stworzyć płyty z systemem Vista.
Wnioski: Pamiętaj Polaku młody zanim zaczniesz naprawiać system sprawdź stan dysku twardego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz