sobota, 29 stycznia 2011

Vista i BSOD 0x0000c1f5

Trafił do mnie laptop Fujitsu Siemens Amilo z zainstalowaną Vistą Basic oraz pojawiającym się w trakcie naprawy systemu BSOD 0x0000c1f5. Rozwiązanie tego problemu można obejrzeć na youtube.pl oraz na stronie www.delmartian.com. Po zapoznaniu się z rozwiązaniami podanymi w linkach powyżej wykonałem:
  1. Start laptopa, w czasie planszy startowej F12 – pojawił się wybór urządzeń startowych.
  2. Miałem pod ręką Ubuntu na płycie, więc nim posłużyłem się do ratowania systemu.
  3. Start Ubuntu jako „… poznaj linuxa bez instalacji”.
  4. Po wystartowaniu systemu wybrałem „Miejsca ->System” ( tak na tym komputerze nazywał się dysk systemowy).
  5. Uruchomiłem terminal „Programy->Akcesoria->Terminal”.
  6. Przeszedłem do ukrytego katalogu $Extented wykonując „sudo cd /media/system/\$Extend”.
  7. Kolejny krok to wejście do kolejnego ukrytego katalogu $RmMetadata wpisując „sudo cd \$RmMetadata”.
  8. Następnie sprawdziłem czy poszukiwany plik znajduje się w w/w katalogu – komenda „ls”. Pojawił się min. folder „$TxfLog”.
  9. Kolejną rzeczą jaką należy wykonać to usunięcie w/w folderu komendą „sudo rm -rf \$TxfLog”.
  10. Sprawdzam czy folder został usunięty – komenda „ls”. Jeżeli tak zamykam terminal i dokonuje restartu komputera usuwając płytę z Ubuntu i wykonując „naprawę systemu operacyjnego Vista”. Czasami wymagana jest płyta z systemem, którą tworzy się zaraz po zakupie sprzętu.
Powyżej opisałem, co zrobiłem w tym konkretnym przypadku. Operacja powiodła się i moim oczom ukazał się pulpit Visty.
Na koniec nieco humoru. Na jednym z kolejnych forum znalazłem takie rozwiązanie: wymienić laptopa na Della: czytaj dlaczego. Kolejny śmietnik na Internecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz