sobota, 29 stycznia 2011

Sos spaghetti dla małego dziecka.

Przepis powstał, kiedy chciałem zrobić dla naszego dziecka lepsze spaghetti niż serwowane w słoiczkach przeznaczonych dla maluchów. Skład
  1. 1/2 kg mięsa mielonego – najlepiej z szynki (ja zawsze mielę łopatkę w mięsnym).
  2. puszka pomidorów bez skóry.
  3. 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego.
  4. Puszka kukurydzy.
  5. Przyprawy: sól, pieprz, bazylia, zioła prowansalskie, czosnek mielony, czasami kurkuma.
Nalewam małą ilość wody do garnka i gotuje w nim mięso mielone do miękkości. W między czasie doprawiam je szczyptą soli, pieprzem, czosnkiem mielonym (czasami kurkumą). Jak mięso mielone jest miękkie dodaje pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Wszystko mieszam, pomidory rozdrabniam. Koncentrat można pominąć, ja lubię sos bardziej pomidorowy a pomidory w puszce tego nie zapewniają. Na końcu dodaję kukurydzę i resztę przypraw czyli bazylia, zioła prowansalskie i sprawdzam smak dania. Jak na razie małej bardzo smakuje taty spaghetti, nie zgłasza sprzeciwu wyrzucając go na podłogę :).

UWAGA !!!

Spaghetti robiłem dla dziecka w wieku 13 miesięcy, moja córka nie miała żadnych wysypek ani problemów żołądkowych po moim daniu, na twoje dziecko sos może inaczej zareagować. Sos zawiera pomidory. Nie odpowiadam za ewentualne uczulenia :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz