wtorek, 31 stycznia 2012

Kruche ciasto z budyniem.

Dzisiaj zrobiłem sobie ciasto z przepisu z portalu "Czarna oliwka" . Jest to kruche ciasto z budyniem, bardzo smaczne, wyborne i proste w przygotowaniu. Potrzebujemy następujące składniki:


  • 3 szklanki mąki typ 500, 
  • 4 jajka,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 łyżeczki śmietany (ja dałem mleko)
  • 2 budynie czekoladowe,
  • mleko do przyrządzenia budyniu,
  • kostka margaryny, 
  • szklanka cukru,
  • ew. owoce.
Rozpoczynamy od wyrobienia kruchego ciasta z składników: margaryna, mąka, proszek do pieczenia, 4 żółtka (białka zostawiamy), śmietany i połowy szklanki cukru.  Ja nie mając śmietany dodałem 2 łyżki mleka, przez to ciasto lepiej się kleiło i zagniatało. Odkrawamy mały kawałek ciasta na kruszonkę i trzymamy ten kawałek w lodówce. Pozostałą część ciasta wykładamy na blachę ( 25 x 36 cm). Kolejnym krokiem jest przygotowanie budyniów według przepisu z opakowania ale należy dać mniej mleka; ja na dwa budynie dałem 800 ml mleka co spowodowało, że budyń był bardzo gęsty. Budyń należy wylać na ciasto (może być gorący). Odstawiamy ciasto do wystygnięcia budyniu. Z białek i połowy szklanki cukru ubijamy pianę w kolejności; ubicie piany z białek z odrobiną soli, dodane cukru i ubicie jednolitej masy. Pianę wykładamy na budyń, na tarce ścieramy ciasto na kruszonkę i posypujemy pianę. Ciasto pieczemy w temp 180 stopni przez około 35 - 40 min.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz