czwartek, 7 lipca 2011

Zupa meksykańska (papryka, mięso mielone).

Zrobiłem sobie ostatnio dobrą zupę, której bazą była zupa pomidorowa. Przepis znalazłem w jednej publikacji dołączanej do jednej z gazet codziennych. Standardowo nazywa się to zupa meksykańska reklamująca min. zupę pomidorową w proszku. Moja zupa powstała na bazie zupy pomidorowej z pomidorów przyrządzanej na rosole. Przed zabieleniem zupy odlałem część porcji dla mnie. O to składniki:

  • 2 duże cebule,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 3 ziemniaki,
  • dwie papryki,
  • 50 dkg mięsa mielonego,
  • oliwa z oliwek,
  • przyprawy: sól, pieprz, chili.
 Przygotowanie zupy polega na podsmażeniu na oliwie z oliwek pociętej w kostkę cebuli oraz czosnku. Następnie dodajemy mięso mielone i dalej smażymy całość aż mięso mielone będzie miękkie. Całość doprawiamy solą, pieprzem i chili ( w ilościach jak kto lubi) Podgrzewamy 2 litry wody i dodajemy do tego pokrojoną w kostkę paprykę i ziemniaki. Jak warzywa będą miękkie dodajemy wcześniej podsmażone mięso z cebulą oraz odlaną zupę pomidorową. Całość gotujemy jeszcze około 10 min. doprawiając do smaku. Zupa jest wyśmienita. Jeżeli ktoś preferuje intensywny smak pomidorów powinien zastosować koncentrat pomidorowy dla uzyskania lepszej barwy potrawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz