czwartek, 3 lutego 2011

DVD Samsung DVD-P171 nie czyta płyt.

Dostałem do sprawdzenia DVD Samsunga DVD-P171. Odtwarzacz nie czytał wszystkich płyt. Naprawę rozpocząłem od wyczyszczenia izopropanolem soczewki lasera. Po załączeniu DVD okazało się, że ma ono problem z sterowaniem, załączaniem itp. Dokonałem pomiaru napięć wg. schematu DVD-P171. Na przetwornicy wszystkie napięcia były w normie. W tym poście wyczytałem, że te odtwarzacze mają problem z napięciem 3,3V – po przesłaniu go 20 cm kabelkiem na płytkę procesora DVD spada ono do poziomu 2,8V. Skorzystałem z zaleceń kolegi z w/w postu i zrobiłem dodatkowy kabelek pomiędzy JP12 płytki przetwornicy a rezystorem zerowym zabezpieczającym napięcie 3,3V. Efekt DVD ożyło, reaguje na przyciski, odtwarza płyty DVD. Zdjęcie poniżej obrazuje wpięcie (niestety jest ruszone).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz