niedziela, 30 stycznia 2011

Drukarka HP 3550 nie można zainstalować sterowników.

Parę tygodni wcześniej trafiła do mnie drukarka „chlebak” HP 3550 o objawem „nie drukuje”. Okazało się, że drukarka posiada nieoryginalne tusze, które były zaschnięte. Zaleciłem wtedy wymianę wkładów na nowe. Po wymianie drukarka zaczęła poprawnie drukować. Jej stan techniczny oraz wizualny wskazywał na minimalne zużycie sprzętowe. Po około dwóch tygodniach właściciel drukarki zadzwonił, że nie może zainstalować sterowników do tej drukarki, a system operacyjny zgłasza błąd urządzenia USB. Drukarka sygnalizowała uszkodzenie ciągle migając diodą „Power”. Drukarka trafiła ponownie do mnie i jakież było moje zdziwienie jak ją załączyłem i otwarłem pokrywę. Otóż pasek napędowy wkładów przesuwał się a kaseta z wkładami stała w miejscu. Rozebrałem drukarkę (4 śrubki Torx) i zobaczyłem miejsce na pasku, gdzie wcześniej trzymała się kaseta z tuszami.




Kółko koloru czerwonego – miejsce, w którym trzymała się kaseta.
Kółko koloru zielonego – miejsce śrubek od elementu trzymającego pasek.

Aby dokładnie zdiagnozować uszkodzenie należy:
- zluzować wałek – dwie sprężyny, dwa zabezpieczenia,
- ściągnąć kasetę – delikatnie, żeby nie urwać zaczepu,
- odkręcić koło pędne paska napędowego – jeden Torx, uwaga na sprężynkę.
Element trzymający był połamany. Jest on przymocowany jest za pomocą dwóch śrub Torx do kasety (kolor zielony). Na szczęście miałem podobny model drukarki dawcy, z której wyciągnąłem uchwyt paska i założyłem do w/w drukarki. Składanie drukarki odbywa się odwrotnie niż rozbieranie wymienione powyżej. Drukarka pracuje jak nowa. Zastanawia mnie tylko fakt: jak można to połamać :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz